fredag 26 december 2008

Bokjuryböcker på biblioteket

Det här året deltar vår skola i Bokjuryn 2008. Böckerna finns nu på biblioteket. Årskurs 6 och 7 får läsa böckerna först. Men alla är välkomna. Så kom in på biblioteket och låna!
Rösta på den bästa boken som kom ut 2008! Gör så HÄR!

På skolbiblioteket hittar du följande böcker:
Klicka på titeln om du vill veta mer!

Abela av Berlie Doherty
Boktjuven av Markus Zusak
Brevvännen av Ally Kennen
Darkside av Tom Becker
Den vita kameleonten av Petter Lidbeck
Djävulens fotspår av E.E. Richardson
Dubbelfel av Peter Barlach
Emily sätts på prov av Gull Åkerblom
Fiender och försvarare av Mikael Thörnqvist
Finnes: Agnes – Önskas: Bästis av Thomas Halling
Gömmarna av Cannie Möller
Hata Romeo av Rachael Wing
Hungerspelen av Susanne Collins
Häxbergets hemlighet av Lena Arro
Innan jag dör av Jenny Downham
Kapten Svarteks grav av Lena Ollmark och Mats Wänblad
Kärlek&Dynamit av Kajsa Gordan
Liv&Lovisa av Emma Granholm
Livsfarliga miljoner! av Lena Lilleste
Min lilla röda av Marie Oskarsson
Owen&Mzee av Craig & Isabella Hatkoff, Paula Kahumbu
Sprickan av Bali Rai
Spökhotellet av Annette Herzog
Vattenhästen av Dick King Smith

3 kommentarer:

  1. Hej! Eragon 3 köper jag så snart jag vet hur mycket pengar jag har för bokinköp i år. Harry Potter 7 har vi redan men jag kan köpa en till.
    Maria

    SvaraRadera