måndag 25 maj 2009

Varulv möter drake

Idag vill jag tipsa om en alldeles ny bok som jag upptäckte i bokhandeln Bokia på Frölunda torg. Rättare sagt hittade jag ett urdrag ur boken som reklam som jag tog med mig.
Boken heter Varulv möter drake och den är skriven av tre författare. Historien verkar vare väldigt spännande.


"En ny serie för de yngre läsarna! Vilda vidunder och spännande mysterier i kombination med korta meningar och cliffhangers i slutet av varje kapitel gör att böckerna bör förses med varningstext - även den mest läsovilliga kan lockas till sträckläsning …
Ulf heter huvudpersonen i Varulv möter drake. Han är en sympatisk liten kille som är som killar är mest, med några undantag: han är föräldra-lös, han är varulv och han bor på Farraway Hall, ett slags djurpark för sällsynta och utrotningshotade vilddjur. Där umgås han dagligen med jättar, älvor, stentroll och spöken - för att bara nämna några av de vidunder som rör sig i parken."

Provläs HÄR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar