lördag 31 januari 2009

Manustävling från Unga Radioteatern

Här kommer en manustävling från Unga Radioteatern.

Manustävling
Skriv fortsättningen på en teaterscen och vinn en alldeles egen fickradio!

Tävlingsuppgift:
Läs scenen här nedanför, hitta själv på fortsättningen, skriv ner den och skicka in din scen till oss via formuläret här nedanför. Om du vill kan du skriva ihop med en kompis!
Regler:
* Skicka in ditt manus senast den 28 februari 2009.
* Det ska vara du/ni själva som skriver.* 10 glada vinnare får en fickradio.
* En del av bidragen kommer att publiceras här på Unga radioteaterns hemsida.
Har du tur kanske just ditt manus hamnar på vår hemsida och just du vinner vår fina radio!

Så här står det i manuset till pjäsen Sova Borta:
SHARAYU:
Du ska sova över hos mig! Nu! På lördag!
NADJA:
Men…
SHARAYU:
Vadå ”men”?
NADJA:
Det är ju i morgon… jag tror inte att jag kan…
SHARAYU:
Johodå!
NADJA:
Näh, jag måste nog…städa…

Läser man replikerna noga, så förstår man att Nadja inte vill sova över hos Sharayu och därför försöker hitta på ursäkter för att slippa.
Tänk dig nu att Nadja med en gång säger att hon tycker att det är läskigt att sova borta, då skulle det stå så här i manuset:

SHARAYU:
Du ska sova över hos mig! Nu! På lördag!
NADJA:
Nej det går inte, för jag tycker att det är läskigt att sova borta.

Vad händer nu? Om Sharayu försöker övertala Nadja att sova över? Kanske lockar Sharayu med popcorn eller något annat? Lyckas hon övertala Nadja?
Skriv din fortsättning här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar