tisdag 21 april 2009

Kerstin Lundberg Hahn: Svart bälte

I femman tipsade jag om en deckare, Svart bälte av Kerstin Lundberg Hahn. Boken är andra delen i serie som handlar om Fredde, Mimmi och Zacki. Zackis föräldrar kommer från Somalien.
Det var någon som ville genast låna boken men jag ville läsa den färdigt först. Ni får låna den om några dagar. Jag har köpt båda böckerna till skolbiblioteket.
Den första boken heter Bakom masken och den är också väldigt bra.
Kerstins hemsida läser jag följande:
"Kerstin läser & signerar
Lördagen den 25 april kl 12.00 läser Kerstin ur sin nya bok Svart bälte och signerar. Välkommen till Mariaplans bokhandel i Göteborg.Bokhandelns hemsida hittar du här.
PS! Har du läst Bakom masken? Visste du att det är just där, i närheten av Mariaplan i Majorna, Göteborg, som böckerna om de tre klasskompisarna utspelar sig? Här bor Fredde, Zacki och Mimmi, här finns skolan, kyrkogården och allt det andra."


På Kerstins hemsida hittar ni en tävling också:

TÄVLING APRIL/MAJ 2009:
När boken är slut … fortsätter historien. Vad tror du att Zacki skulle skriva i sin dagbok när allt som händer i Bakom masken är över? Eller Fredde? Eller Mimmi?
Välj en av huvudpersonerna och hitta på vad han eller hon skriver i sin dagbok. Skriv max 200 ord, men kortare går också bra.
Maila in ditt svar senast 15 maj. Skriv TÄVLING i ämnesraden på ditt mail, och glöm inte att ange din egen postadress. Du kan vinna ett signerat ex av den andra, spännande boken om Fredde, Zacki och Mimmi - Svart bälte.Min mailadress hittar du här!

Så tävla och vinn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar